GIVT


Financieel GIVT

NIEUWS VAN JANUARI 2020:

Veel mensen uit onze gemeente ervaren GIVT als een nuttig hulpmiddel voor het geven van een gift in de collecte. Als diaconie zijn we tevreden met de werking van GIVT. Er is één lastig punt: de batterijen in de tags (dat wat in de collectezak zit en wat de mobiele telefoon herkent) lopen vrij snel leeg. Dit kan dan ook de reden zijn als Givt tijdens een dienst niet werkt. Daarom heeft GIVT ons aangeboden nieuwe tags te plaatsen. Deze tags schakelen zich zelf uit, wat een langere gebruiksduur van de batterij tot gevolg heeft. Deze tags worden in de week van 6 tot en met 10 januari 2020 verwisselt. Als gebruiker merkt u hier niets van. Er is wel één aanpassing: niet alle collectezakken zullen meer van een tag voorzien zijn. Dit houdt in dat u “gedwongen” wordt de app op de juiste manier te gebruiken, namelijk tijdens de dienst de Givt app maar 1x te gebruiken. Dit wil zeggen dat zowel de 1e collecte voor de gemeente als de 2e voor de extra collecte als eventueel de 3e collecte voor de zending opeenvolgend in de app gevuld moeten worden. Tijdens de 1e rondgang zal de collectezak met de tag langskomen, en derhalve kunt u de 2e rondgang van de collectezak aan u voorbij laten gaan. De giften zullen indien gevuld alle 3 op de juiste manier geregistreerd worden en aan de juiste doelen toebedeeld. Mocht de collectezak te snel aan u voorbij gaan of het geven werkt even niet, dan kunt u altijd nog handmatig VEG Oldebroek aanklikken uit de lijst met kerken tijdens de dienst.

Heeft u vragen kunt u altijd mailen naar financielecommissie@outlook.com

NIEUWS VAN SEPTEMBER 2018:

Handig om te weten indien u gebruikt maakt van GIVT:

  1. Na het opstarten van de app kunt u een bedrag vullen en deze is altijd voor de 1e collecte; wilt u ook gelijk geven voor de 2e collecte, dan klikt u rechts op het groene plusje en u kunt dan voor deze collecte een bedrag invullen;
  2. Mocht u een bedrag voor de zending willen geven, dan is er ook nog de mogelijkheid voor de 3e collecte;
  3. Indien u bovenstaande volgt, dan worden bij de 1e rondgang van de collectezakken alle ingevoerde collectes/bedragen verwerkt en hoeft u bij de 2e rondgang niet nogmaals uw mobiel bij de collectezak te houden.
  4. Indien u één bedrag invoert en bij de 1e rondgang het bedrag laat verwerken en vervolgens weer een bedrag ingeeft en bij de 2e rondgang het bedrag ook weer laat verwerken heeft dit tot gevolg dat u twee keer geeft voor de 1e Wilt geven voor zowel de 1e als de 2e collecte dan dient altijd te handelen zoals onder punt 1 aangegeven;
  5. Voor de zendingsbusjes bij de uitgangen maakt het niet uit of bedrag 1, 2 of 3 gekozen wordt: deze worden altijd geregistreerd voor de zending;
  6. Zoals u uit bovenstaande kunt opmaken komen niet alle bedragen op “één hoop” terecht, maar wordt het gesplitst naar collecte voor de gemeente, zending of overige extra collecte;
  7. De afstand van mobiel tot collectezak is afhankelijk van de smartphone die u gebruikt: het kan zijn dat de collectezak in de rij voor u is, of dat de diaken door het gangpad loopt en dat dan al verbinding gemaakt wordt. Maar het kan ook zijn dat de smartphone dicht bij de collectezak gehouden moet worden.
  8. Het geven via GIVT is volstrekt anoniem. Wij kunnen alleen zien hoeveel gevers er zijn en hoeveel er in totaal gegeven is;
  9. Via het menu in de GIVT-app kan een gift geannuleerd worden: dit dient wel binnen een kwartier na het geven gedaan worden. De gift kan later via de bank, na de automatische incasso, herroepen worden;
  10. Via GIVT kan niet alleen aan onze gemeente, maar ook aan andere kerkelijke gemeenten en diverse stichtingen (b.v. Dorcas, Open Doors, Groot Nieuws Radio, Opwekking).

Mocht u nog vragen of suggesties hebben, dan kunt u contact opnemen met

financielecommissie@outlook.com of met de penningmeester.